lørdag 21. juli 2012

En uke idag!

Så fort tida går! Idag er det allerede ei uke siden jeg hentet Keepergutt.

Det rutinerer seg mer og mer, og jammen er jeg glad for at jeg tok meg så lang ferie i forbindelse med ny hund i huset.

Nå sover han i bur på stua hver natt, uten et knyst. Roer seg fint ned der om kveldene nå.

Heidi er fortsatt veldig uvant med valp i hus, selv om det ser ut til å gå seg mer og mer til. Det skal sies at Keeper ikke er så mye ute etter herjing og lek. Han vil helst leke for seg selv, og for Heidi sin del er jo det bare fint. Men litt enstøing er han faktisk ;-)

Jeg ser at han helst bør sosialiseres mest med voksne fornuftige hunder, og ikke valper/unghunder som er pågående og/eller ville. Da kan han bli skikkelig sint og snapper etter dem. Og det er ikke noe jeg ønsker skal bli en måte han møter andre hunder på.

Kjenner forresten at jeg gruer meg litt til at han skal vokse seg stor nok til å nå møbler osv. Mistenker at han er en type som er truende til å hoppe opp på både det ene og det andre, bare fordi det er kult. Hm...jeg må pønske ut noen lure strategier for å forhindre slike unoter..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar